Pokud si vyhledáme jakoukoliv firmu, pak s výjimkou těch nejmenších rodinných podniků bude mít každá z nich vlastní internetovou stránku. A i ty, které vlastní web nemají, zde mají alespoň uvedenu svou adresu a otevírací dobu. Dá se tedy říci, že bez internetu se zkrátka a dobře neobejdeme. Z jakého ale důvodu, když ještě před zavedením internetu firmy existovaly a dokonce i prosperovaly?
Důvodů je zde hned několik. Tím prvním a nejdůležitějším je, že představuje možnost, jak o sobě dát ostatním vědět. A to je velmi důležité, neboť čím více lidí o dané firmě ví, tím více jich vyzkouší její zboží a nakoupí u nich. Tak se samozřejmě zvýší zisk, což je rozhodně vždy dobře.
Opomínat také nesmíme rychlejší komunikaci s potenciálními zákazníky. Ti si totiž mohou údaje o naší firmě vyhledat mnohem jednodušeji, a tím spíše se také stanou našimi skutečnými zákazníky. Je navíc také pravdou, že e-mail či chat je pro mnoho lidí podstatně pohodlnější, než klasické volání. A jelikož lidem na pohodlí velmi záleží, je jasné, že firma si tím u nich udělá velké plus.
Velmi důležitá je také reklama. Jistě, ta internetová je mnohem efektivnější, a navíc pokud vede přímo na náš web, je to rozhodně velké plus. Můžeme tak totiž zákazníky upoutat přesně tak, jak chceme, a například jim ukázat rovnou skladové zásoby a mnohé další, případně jim mnohem lépe představit naše produkty.
Zapomínat ovšem nesmíme na fakt, že provoz webové stránky není zadarmo. Proto si podnikatelé musí vždy spočítat, zda se jim vyplatí mít vlastní web, nebo zda pro ně bude lepší mít uvedenu adresu pobočky a svou otvírací dobu. Pravdou však je, že pokud máme alespoň trochu větší firmu, pak se bez vlastní webové stránky zkrátka a dobře neobejdeme. A s tím je potřeba při plánování výdajů počítat, tedy alespoň pokud se chceme v dnešní době na trhu udržet.